joi, 5 mai 2011

MACROU LA CUPTOR CU SOS DE MUSTAR


De la un timp ne-am 'dat' pe peste. Il mancam intr-o veselie :). Macroul l-am savurat toti, inclusiv cel mai mic membru al familiei (11 luni).
Nu prea am avut timp de pozat, pt ca aveam o foame de ... 'balena'..doar ce am prins pe fuga..
Oricum, a iesit foarte bun.
Foarte simplu de preparat.

Ingrediente :
- 2 bucati macrou proaspat eviscerat
- 1 lingura de mustar clasic dulce
- 1 lingura mustar Dijon
- zeama de la 1/2 de lamaie
- 1 ceapa mijlocie
- 1 catel mic de usturoi
- 2 frunze de dafin
- tarhon proaspat (3-4 fire) sau uscat
- 100 ml. de vin alb sec
- 100 ml smantana
- 1 lingura de unt
- 1 lingura ulei de masline extravirgin
- sare
- piper

Preparare :
Macroul eviscerat, se spala foarte bine si se sterge prin tamponare cu un servet uscat.
In cavitatea interioara se introduce tarhon, dafin, sare, piper si usturoiul feliat.
Pe dinafara se condim. cu sare, piper..se stropesc cu zeama de lamaie, se asaza intr-o tava termorezistenta, se adauga cativa fulgi de unt pe ei, se toarna uleiul de masline si se introduc in cuptorul incalzit in prealabil la 200grade.
Intre timp se toaca marunt ceapa, se caleste 2-3 min in restul de unt ramas, se adauga vinul. Se fierbe 3 min. Se trage craticioara de pe foc, se toarna smantana + 1 lingura de mustar clasic + 1 lingura mustar Dijon. Se amesteca apoi se potriveste dupa gust cu sare si piper.
Cand macroul e aproape gata, se toarna peste el acest sos si se mai lasa in cuptor timp de 10 min.
Ca si garnituri se preteaza cartofii natur sau orezul. Dar asta depinde de preferintele fiecaruia.
Eu, de ex, am ales 'fara garnitura'.:)
Frumusetile de pesti, inainte de kilareala


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu