marți, 22 noiembrie 2011

PAINE ALBA PUFOASA

Paine alba
Cea mai buna paine, cea mai pufoasa, coaja crocanta...reteta de paine care mi-a placut mie cel mai mult pana acum.

Ingrediente :
- 300ml apa sau lapte (eu am pus numai lapte)
- 2 lingurite ulei masline
- 1 lingura zahar/miere
- 1 lingurita rasa sare
- 5 g drojdie uscata sau 20g drojdie proaspata
- 550g faina alba

Preparare :
La masina de paine : se dizolva zaharul si drojdia in apa sau laptele caldut, apoi se adauga faina, uleiul, sarea. Se alege programul pt paine alba si...gata..
Manual : se prepara maiaua : apa/laptele caldut se amesteca cu zaharul/mierea, drojdia si 2 lingurite faina. Se lasa la dospit 10 min, dupa care se adauga peste uleiul, sarea si peste restul de faina. Se framanta, se lasa la dospit 1h. Se "modeleaza", se pune in tava, acolo se mai lasa la dospit pana cand i se dubleaza volumul, se unge cu un amestec de lapte+ulei+apa sau albus amestecat cu apa apoi se introduce in cuptorul incins la 200grade timp de 30-40 min.

Eu am ales varianta de a framanta si dospi prima parte cu ajutorul masinii de paine, dupa care am scos aluatul, i-am dat forma dorita, l-am lasat sa dospeasca in tava, apoi am uns painea si am introdus-o in cuptorul clasic. Imi place mai mult asa...

Paine alba




Reteta de aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu